rubenliekelevirafflorida.reismee.nl

San Juan, Puerto Rico

Vanmorgen om7 uur waren we op onze nieuwe bestemming: San Juan! Eerst was het nog bewolkt, maar het werd uiteindelijk een mooie dag. We gingen op tijd van boord om de oude stad te gaan bezichtigen. Mooiste plek vonden wij het fort (zie ook fotoalbum voor meer plaatjes, ik ben in deze foto 'gevlogen' met de zelfontspanner...):

Het was een flinke klim en daarna waren de kinderen moe. Eerst viel Raf in slaap en een half uur later Levi. Ruben en ik hadden wel trek dus wij zagen onze kans schoon voor een rustige lunch. We liepen naar een tentje en verheugden ons al op eindelijk eens rustig zitten en kletsen. We kozen een lekker tapas tentje uit en we zaten nog geen vijf minuten: piep piep, daar opent Raf zijn ogen! Die slaapt niet veel op vakantie, die vindt alles veel te interessant. Een kwartier later schrok Levi wakker van een knal. Jippie! Voor de vijf minuten dat het duurde, zag het er wel heel lief uit:

Na de lunch was het zo heet, dat we geen zin meer hadden in sightseeing. We besloten de zwemspullen van de boot te gaan halen en lekker een strandje op te zoeken. Daar maar weer in het zand kastelen bouwen, heerlijk! Hoewel, Ruben HAAT het zand… moet hij denk ik toch aan gaan wennen met twee jongens. Hij loopt steeds de handdoek schoon te kloppen en zich af te spoelen in zee. Geef het op met die twee doerakjes van ons. Raf moest eerst steeds huilen van het zand, maar uiteindelijk had hij het door en zat hij leuk te spelen (op de momenten dat Levi geen kwakken zand naar hem gooide).

Nu zijn we weer terug aan boord en volle vaart naar de volgende bestemming. We hebben al aardige zeebenen. Dat betekent dat aan land echt alles als een idioot beweegt, heel gek. Dus lekker weer op de boot te zitten. Dat was in het begin wel anders. De tweede nacht begon de echte flinke schommeling en ik had het niet meer 's nachts. Had alleen maar rampscenario's en Titanic in mijn hoofd. Ben nog om 12u 's nachts naar boven gegaan aan dek kijken, haha! Nu hebben we alle vertrouwen en laten we ons lekker in slaap schommelen. Morgen hebben we nog een dag op de Turks en Cacoiseilanden, Grand Turk. Daarna is het nog een zeedag en zondag gaan we dan ’s ochtends weer van boord. Time flies when you’re having fun!