rubenliekelevirafflorida.reismee.nl

Schip Ahoy!

De laatste dag in Palm Beach hebben we heerlijk weer gehad, bijna 30 graden, dus lekker bij het zwembad. In de middag zijn we naar Lion Country Safari gegaan, een soort Beekse Bergen, erg leuk!

Zondag stond in het teken van reizen, op naar de cruise! Alles weer inpakken, we hadden nu nog meer! Meer luiers, want nu voor een week vooruit gekocht en ook de winterkleren van de heenvlucht moesten nu het koffer in, pfff… Verder een hele weekendtas vol met drinken, water, appelsap enzo. Want ja, we zijn Hollanders of we zijn het niet: we mochten 12 flesjes pp meenemen. Op het schip is alles best duur, dus ja dan laad je een weekendtas vol!

Toen op weg, het ging redelijk voorspoedig. Nou ja, te voorSPOEDig! Ineens zie ik een politieman met een lasergun, ik gil nog iets tegen Ruben en spiek op de teller: o nee! Meer dan 80 en we mogen 65. Ja hoor, de politieagent springt in zijn auto en achtervolgt ons. Ondertussen klopt het hart in onze keel, we kennen de reputatie van Amerikaanse politie, daar kun je maar beter niks verkeerd bij doen! Raampje open, Ruben zegt sorry en krijgt te horen dat hij 85 reed. Hij zegt dat het geen excuus is maar dat we naar een liedje voor Levi aan het zoeken waren. Hij vroeg waar we vandaan kwamen en waar we heen gingen. Toen ging hij naar zijn auto, wij moesten wachten. Daarna krijgen we het vonnis: 285 dollar!! Maar, omdat we op vakantie zijn, houdt hij het bij een waarschuwing, ahhhhhh!! Wat een mazzel!!

Op naar het schip! Eenmaal daar gaat het ook goed, we zijn namelijk VIP’s omdat we een suite hebben geboekt. Dat betekent dat je bij de douane gelijk aan de beurt bent. Dan moet je inchecken en mag je naar een soort lounge waar je lekker kunt wachten met een drankje tot je aan de beurt bent. Dat duurt max 10 minuten en de andere gasten staan in een rij van ik schat een uur. Vervolgens naar de liften om aan boord van het schip te kunnen. Wederom een enorme rij mensen en dan mag je per direct voor. Voelt erg vreemd/vervelend voor de mensen die wachten, maar wat een luxe!! Het cruisen voelt weer als een waar avontuur! Wat is zo’n schip toch groot en bijzonder. De eerste dag rustig aan gedaan, schip verkennen, ons vol stoppen met al het lekkers en cocktails drinken. Vandaag zijn we op de bahamas geweest. Heerlijk met een schepje in het zand zitten poedelen, lekker kleurtje gekregen. Hierna een foto van dat enorme schip, meer in de fotomap, kijk daar ook even naar!